Marjolijnvandermade.reismee.nl

Werk en een kamer :)

Er zijn weer twee weken verstreken en het is nu precies drie weken geleden dat ik vertrokken ben uit Nederland dus het is weer tijd voor een tweede verhaal over mijn reis :)

7/11/2014

Het weer is erg wisselvallig dus het perfecte weer naar het museum te gaan. De geschiedenis en kunst van de Maori was erg mooi en er waren verschillende houtkervingen te zien met veel detail. De rest was wel oke, dus het was een goede dag invulling.

8/11/2014

Het weer was vandaag gelukkig een stuk beter dus ik ben samen met Virginia (een van mijn kamergenootjes) naar Waiheke geweest. Het weer was echt super, deze zon scheen en het was teminste 209 graden. We zijn door de bush bush gelopen om de verschillende stranden te bezoeken. In totaal hebben we 6uur gelopen en zeker 10 km afgelegd. Heuvel op, heuvel af en na het vele lopen vonden we dat we wel een drankje hadden verdiend... Het was tijd voor BIER!!

Gelukkig ben ik ondanks de vele zon niet verbrand (de ochtend erna kom ik er achter dat mijn hoofdhuis toch is verbrand).

10/11/2014

Gister ben ik overdag naar Albertpark geweest en heb daar lekker in het zonnetje gelegen. Boekje erbij en een lekkere smoothie van Tank en genieten maar.

Vandaag ben ik naar Ponsonby geweest met Virginia. Het is een schattig wijkje met veel leuke eettentjes en winkeltjes

11/11/2014

Vandaag zou mijn contact van het Rendezvous hotel binnen komen, echt is dat niet gebeurd...Suprise. Ik heb dus zelf maar een mail gestuurd met de vraag naar de stand van zaken. De F&B Manager van het hotel vertelde mij dat hij nog niet zeker was of hij mij ging aannemen omdat er nog andere kandidaten waren voor een interview en hij pas hierna maar duidelijkheid kan geven...En wanneer dat is... Geen idee. Had me dan ook geen contract beloofd, stelletje badgasten!

12/11/2014

Eindelijk ben ik uitgecheckt bij Nomads en zit ik op mijn kamer in 33 Mountstreet. Ik moet nog wel wat gezelligheid creeren maar het begin is er. Vanavond heb ik een afspraak met Chris van InterneX over de mail die ik van het hotel kreeg. Ook hij was namelijk in de veronderstelling dat ik was aangenomen. Vanavond gaat hij mij dus als het goed is helpen aan werk.

Het weer is vandaag niet zo super. Het regent veel en dat zal het waarschijnlijk de hele week gaan doen.

14/11/2014

Chris was vergeten dat hij gisteravond rugby training had dus om het goed te maken heeft hij gister voor de lunch betaald. We hebben in een klein Mexicaans restaurantje gegeten in Ponsonby central, een kleine food market. Ik heb nog nooit zo lekker Mexicaans gegeten als hier. We hadden taco's met pulled pork en crispy coconut chicken, nomnomnom!! Ik heb hier mijn nummer achter gelaten om hier mogelijk te werken. Daarna zijn we naar een pub geweest voor werk en ik mag hier vanavond proef draaien.

De dag dat we lunch hebben gehad in het Mexicaanse restaurant werk ik meteen gebeld of ik een proef avond kon komen doen en dat was echt super! Het is een klein restaurantje met ongeveer 20 tafels binnen en 6 buiten, maar het was redelijk druk. Ze willen me graag hebben, dus ik heb ze beloofd om na mijn proefdag bij Chapel (de pub) direct te laten weten wat ik doe.

Het internet in mijn kamer is helaas wel heel duur. Ik betaal per maand 20 Dollar voor 1.2GB en dat is na 2 keer skypen er al doorheen. Belachelijk eigenlijk als je bedenkt dat je in Nederland overal Wifi hebt.... Dus dat wordt geen films kijken, muziek luisteren etc etc voor een lange tijd.

16/11/2014

Afgelopen vrijdag heb ik meegelopen bij Chapel maar ik was er vrij snel overuit dat ik liever voor de bar sta dan achter de bar. Ik kreeg een beetje last van flashbacks van feestjes in het Ijsselhotel waar enkele dronken mensen dansde en ik daar doorheen moest lopen met legen glazen of nog erger... een vol dienblad... levensgevaarlijk!!! Ik heb ze dus meteen die avond verteld dat ik meer een persoon ben voor een restaurant dan voor een pub, maar dat ik graag nog een keer terug kom voor een drankje.

Gister heb ik trouwens ook meteen een paar uurtjes meergelopen bij het restaurant. Daar kwam ik er achter dat ik een collega heb (hoofd bediening) die het allemaal iets te serieus neemt. Ik hoefde maar twee uurtjes te werken en alleen de pas te lopen, prima. Maar als een gast een mij vroeg om wat te bestellen moest ik vervolgens eerst hem erbij halen. Hoe stom staat dan?! “Sorry meneer ik haal even mijn collega erbij want ik mag uw bestelling niet opnemen.” Daarbij kwam hij ook nog aan tafel staan als ik een bestelling aan het opnemen was om mij vervolgens weg te wuiven... Achtelijk!! Ik heb hem dus op een nette manier verteld dat wat hij deed er verschrikkelijk stom uitziet en ik dat ik prima een bestelling kan opnemen... Dit is per slot van rekening niet het eerste restaurant waar ik werk.

18/11/2014

Gister ben ik naar het aquarium geweest. Het was wel leuk, alleen het nadeel van naar het aquarium gaan is dat ik over eten in zie of het is gerelateerd aan een catroon die ik vroeger iets te veel heb gekeken... iets met een spons die in een ananas woont in een stad genaamd Bikinibroek en vrienden heeft in de vorm van een zeestar, een octopus en een krab. Mijn dag zat dus vol met tonijn die erg lekker zou smaken op en de BBQ, octo's, nemo's en patricks.

Vandaag ben ik naar Rangitoto geweest. Het is er echt super mooi!! Het is een eiland onstaan uit een vulkaar. Dus eigenlijk loop je op een vulkaan en dat is dan ook te zien aan de wegen en de brokken steen die naar de weg liggen. Het is een soort van maanlandschap met begroeing omringt met een blauwe zee die je alleen in vakantie brochures ziet (al jaloers...? Dat was namelijk wel de bedoeling ;) )

Verder ben ik aan het werk en probeer ik Auckland steeds meer te verkennen zodat ik niet steeds een beetje verdwaald raak als ik ga hardlopen of onderweg ben zonder mijn ipad met navigatie app.

Onderweg ontmoet je veel mensen met verschillende nationaliteiten met allemaal hun eigen kenmerken:

  • Bij de Denen draait kerst om de kerstboom. Tijdens kerst dansen zij om de kerstboom en zingen liedjes. Ze rennen/lopen/dansen/zingen tot dat ze moe worden en gaan dan verder met cadeaus en eten.

  • In Canada hebben ze Aboriginals die in reservaten wonen (en ik maar denken dat Aboriginals alleen in Australie wonen)

  • En wanneer je Sinterklaar probeert uit te leggen kom je er achter dat wij toch wel een aparte tradititie hebben want je krijgt veel scheve gezichten tijdens de uitleg van Sinterklaar en zijn Black Peter.

Liefs Marjolijn (Oh ik heb een soort van nieuwe naam hier: Mary. Aangezien niemand mijn naam hier kan uitspreken, ik begin dus onderhand een beetje schizofreen te worden)

Reacties

Reacties

Bionda (Mams)

heerlijk om je verhaal te lezen, zijn we weer helemaal op de hoogte en prachtige foto's. Jaloers... Wel een beetje. Liefs mam ????

marian

ha die Mary! heb weer genoten van je verhaal, wat schrijf je leuk joh veel succes in het restaurant, als het niet zo ver was had ik er graag een hapje willen eten!
groetjes van ons!!

Kimm en Marcel

Hey Mary ????....

Wat heerlijk om al die avonturen van je te lezen! Wat een avontuur! Hopelijk vind je snel een leuke baan maar zo te lezen vermaak je je al die tijd nog goed????...

Ps: je kunt altijd nog een boek gaan schrijven, je verhalen lezen echt fantastisch

Liefs uit Deventer van Marcel en Kimm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active