Marjolijnvandermade.reismee.nl

Job number two

Terwijl de temperatuur stijgt en het bijna hoog zomer is betekend dat hier ook dat het zomervakantie is voor alle scholen en nog veel belangrijker.... Het is volgende week kerst. Dit is toch nog een combinatie die bij mij nog niet helemaal klopt. Bij mij hoort het tijdens de kerst koud te zijn maar toch zit ik hier in mijn korte broek hempje en slippers. Heerlijk natuurlijk en ik mag ook zeker niet klagen maar ondanks de kerst gekte die hier langzaam op gang komt heb ik nog nier het gevoel dat het volgende week al zover is. Tijdens de feestdagen zal Auckland vooral uitgestorven zijn en zullen alleen nog de toeristen in het centrum te vinden zijn. Veel restaurants zullen gesloten zijn en ik ben dan ook vrij met de kerst, so what to do.....?! Zo als het nu uitziet is het tijdens de kerst droog dus hoogstwaarschijnlijk zal ik op het strand van waiheke te vinden zijn met een huisgenoot en tweede kerst dag kennen ze hier niet, het heet hier dan ook Boxing day. Het plan is om op die dag naar The Boxing Races te gaan met collega's, dus dat was voor mij weer een geldig excuse om te gaan winkelen.

Wel zal dit voor mij een rare kerst worden zo aan de andere kant van de wereld. Het is maar goed dat ik niet zo gehecht ben aan kerst aangezien ik bijna alle jaren heb gewerkt. Maar jullie hoeven in iedergeval niet bang te zijn dat ik mijn kerst geheel alleen doorbreng (En daar ben ik ook heel blij mee)

29/112014

de afgelopen week heb ik Auckland verder verkend en wat gewerkt. Ik werk maar drie uur per shift en maak maar 15 uur per week... Niet zoveel dus. En vandaag heb ik te horen gekregen dat ik niet meer uren kan maken. Dus dat wordt opzoek naar een tweede baantje

Afgelopen dinsdag ben ik wezen surfen. Het was echt heel tof!! Na wat uitleg over de veiligheid en hoe ik op het board zou moeten staan mocht ik het water in. Het bleek wel wat lastiger als dat ik dacht dat het zou zijn. Maar na een kleine twee uur zwoegen werden mijn taloze pogingen eindelijk geprezen en heb ik op mijn board kunnen staan. Na de pauze werd het vloed dus de golven werden hoger en de stroming nam toe. Hierdoor werd het nog zwaarder om door het water te lopen. Na 4 uur in het water was het surf plezier afgelopen en was ik helemaal gesloopt. De rest van de dag heb ik dan ook weinig gedaan. De dag erna werd ik wakker met ongelovelijk veel spierpijn in mijn bovenramen en borst... Auchhh.

Ik ben ook druk bezig geweest met het zoeken naar een tweede baantje en bij restaurant nummer 4 ( genaamd Jack Tar) was het meteen raak: trail day tomorrow! Het is een restaurant in de haven en aan het water. De man die mijn cv aannam zei dat hij me makkelijk 35 uur kon geven. Na vier weken in Nieuw Zeeland weet ik dat het eerst zien is en dan geloven.

3/12/2014

maandag ben ik gebeld door The Foodstore of ik vandaag een dagje wilde meedraaien. Schijnbaar werkt er een Nederlands meisje die (bijna) dezelfde opleiding heeft gedaan en zij had het management verteld dat mijn cv er goed uitzag en mij zeker moest uitnodigen voor een proefdagje. Het is een wat luxer restaurant die voornamelijk NZ producten gebruikt.

Voordat mijn 3 uur durende trail zou beginnen ben iknaar Orewa geweest. Het is (schijnbaar) het Scheveningen van Auckland en met 1,5 uur met de bus ben je er. In eerste instantie ben ik er niet heen gegaan voor het strand maar voor de Go Dutch shop die ze daar hebben met Nederlandse producten, en dat moest ik natuurlijk zien. Aangezien het verschrikkelijk lekker weer was heb ik mij laten verleiden om op het warme zand te gaan liggen en lekker bij te kleuren (voor zover dat kan bij mij).

Via Facebook blijf ik een beetje op de hoogte van het nieuws in Nederland en alle Sint festiviteiten. Het is zo apart dat ze hier bezig zin met de kerst parade terwijl bij de schoen nog wordt gezet. Dus na het bakken in de zon ben ik naar the Go Dutch Shop gelopen en ze hadden van alles. Maar omdat het wat duurder is dan in Nederland heb ik alleen een zakje chocolade pepernoten gekocht.... Namnamnam!! Zo heb ik toch nog een beetje Sinterklaas. Om trouwens even aan te geven wat iets duurder is betaal je hier voor een grote pot pindakaas $14, en hoeveel ik ook van pindakaas hou... dat is me iets te gek.

Hierna had ik mijn trail bij The Foodstore en het was super. Qua service is het vergelijkbaar met wat ik eerder heb gedaan in Nederland, dus voelde het net als thuiskomen. Ze hebben me meteen een aanbod gedaan voor een casual contract, maar ik zal wel fulltime werken. Dat is in ieder geval wat ze hebben beloofd. Wel moet ik natuurlijk wel kijken wat mijn huidige baantje hier van vind, dat vind ik namelijk wel zo netjes. Dat heb ik vandaag dus meteen gedaan en dat was geen probleem, en naar mijn mening was dit liever nog gister dan vandaag. Maar goed volgende week kan ik meteen beginnen bij The Foodstore.

Het is ook wat dichterbij mijn kamer en het heeft een mooi uitzicht op het water en de haven, ik zeg: let the party begin! ( voor de mensen die nieuwschierig zijn is hier de site: thefoodstore.tv)

Wat trouwens wel vrij grappig is, is dat miin nationaliteit regelmatig niet wordt geloofd. Wanneer ik vertel dat ik Nederlands ben wordt ik soms met veel ongeloof aangekeken en zegt men dat ze eerder dachten dat ik van de andere kant van het kanaal kom, hiermee bedoel ik dus schots, Brits of Iers. En nee dit komt niet door mijn strawberry blonde haar en mijn lichte huid maar door mijn Engelse uitspraak. Thank you London en eindeloze avonden met Engelse crime series!

5/12/2014

hoort de wind waait door de bomen en Sinterklaas kapoentje... Ondanks dat de kerst hier in volle voorbereiding is heb ik toch nog een klein beetje Sinterklaas met mij chocolade pepernoten die ik vanavond onder het genot van een filmpje ga opeten... Cant wait ( hij is die avond niet opgegaan want halverwege kon ik geen choco pepernoten meer zien)

Ik heb ook eindelijk een goede internet verbinding dus ik kan eindelijk weer Skypen en facetimen zonder dat de verbinding uitvalt.

In de afgelopen weken heb ik mijzelf als drie keer buiten gesloten en door de weeks is dit geen probleem maar in weekend kost die $20 of $50, dit hangt een beetje af van het humeur van de huis meesteres. Het is er eentje met een hoofdletter M en zweep in haar kast (dat denk ik dan).

Na twee weken wachten heb ik gister eindelijk mijn pakketje ontvangen van vriendje lief! Nou ja haal dat -tje er maar af want hij was heel groot en helemaal volgestopt met Nederlandse dingetjes zoals pindakaas, hagelslag, chocoladeletters en mijn ouders hadden er nog een stuk kaas in gestopt (die tot mijn grote verbazing door de douna is gekomen). Maar het leukste en liefste zijn de kaartjes en foto's die er bij zaten en de liefde waarmee alles is verzonden. Dit bewijst dus echt dat ik niet alleen de aller mooiste en lekkerste maar ook de aller liefste man aan de haak heb geslagen, maar dat wist ik natuurlijk al.

Ik wens iedereen een hele fijne kerst geniet er van en de foto's van mijn kerst op het strand en de races die volgen natuurlijk snel!!

Reacties

Reacties

marian/zef

hoi Marjolijn!
leuk verhaal heb je weer zeg, erg fijn om te leze dat het goed met je gaat! Lijkt me idd erg raar om met de kerst in je bikini te zitten maar ach alles went. Hier regent het veel en tis hier ook best warm. Marjolijn namens ons: heel fijne feestdagen en alle goeds voor 2015!
liefs van ons doegg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active