Marjolijnvandermade.reismee.nl

mijn beste vriendinnetje was hier!!!!

Jeeeej mijn beste vriendinnetje was hier!!!!

20/2/2015

mijn beste vriendinnetje is afgelopen zaterdag ochtend aangekomen. Nog nooit zijn we samen een weekendje weg geweest maar ze doorstzat wel 30 uur vliegen wachten op vliegvelden, en verschillende tijdzones om mij aan de andere kant van de wereld op te zoeken.

S'ochtends vroeg heb ik haar opgehaald op het vliegveld en daarna hebben we een rondje gemaakt door Auckland en hebben we geluncht. Omdat het super lekker weer was, was het plan voor die dag meteen al snel gemaakt: spullen pakken, bikini aan en naar het strand. Toen we aankwamen bij mijn kamer hing er een tas aan mijn deur met daarin een super mooi boeket. Omdat het valentijnsdag was had Justin een super mooi boeket laten bezorgen... echt super lief!

nadat we de bloemen op water hadden gezet hebben we snel de spullen gepakt en hebben we de rest van de dag op het strand gelegen, en ja we zijn ook verbrand. Omdat ik de zondag ook nog vrij was zijn we naar Waiheke geweest. Het weer leek in eerste instantie goed te zijn maar zodra we voet op het eiland zetten werd het meteen bewolkt en daalde de temperatuur.

We wilde het eiland verkennen met the public busses maar die rijden schijnbaar maar 1 keer in het uur..... En die hadden we natuurlijk gemist. Gelukkig vonden we een andere bus die ons naar The Batch bracht waar het uitzicht op de wijngaardn echt geweldig was. We hadden daar drie wijntjes geproefd en werden daarna weer opgehaald om onze tour te vervolgen. We wilde eigenlijk naar een olijfgaard maar die waren gesloten dus heeft de chaffeur ons naar een andere wijngaard gebracht: Stonyridge. Dit bleek een van de betere wijngaarden te zijn en we hebben onder het genot van drie proefwijntjes en een klein zonnetje genoten van het beste uitzicht ooit.

Aangezien we weer opties in auckland wilde zijn (hiermee bedoelen we voor 11 uur) moesten we weer vervoer vinden richting de hoofdstraat om daar wat te eten en de Ferry van 8:15 te pakken... Maar aangezien de bus maar een keer in het uur gaat was dat niet echt een optie, dus hebben we gelift tot aan de hoofdstraat. Jeej dat kunnen we ook weer van onze bucketlist afstrepen.

We hebben super lekker bij een italiaans restaursnt gegeten en waren weer opties bij de Ferry en lagen s'avonds uitgeput op bed.

Helaas moest ik de maandag en dinsdag dubbele diensten draaien, maar de rest van de week gelukkig alleen een ochtend of avond. Dus woensdag zin we lekker uiteten geweest bij Mexican in Ponsonby. Overdsg is Yvet naar een basisschool geweest in een van de buitenwijken van Auckland. Een vriendin van een collega van mij geeft les op een basisschool en het was geen probleem als Yvet een dagje zou meekijken om te zien hoe het er hier aan toe gaat. Dus dat was echt super dat dat mocht. in Nederland zijn alle basisscholen vrij gelijk, natuurlijk is er nog wel wat verschil tussen prive scholen, rijk en arm. Echter is dat verschil hier veel groter. De rijke scholen hier zijn vergelijkbaar met de nederlandse scholen, maar de arme scholen zijn zichtbaar een stuk armer. Yvet was op een van de wat armere scholen, deze school dat geen verwarming dus in de winter kon het er vrij koud zijn. Dit kunnen we ons in Nederland bijna niet voorstellen.

de laatste 4 dagen dat Yvet hier zou zijn was ik gelukkig vrij. De eerste dag hebben we zo min mogelijk was omdat ik vrij moe was van het werken. De dag erna hadden we een trip geboekt naad waitomo en Rotarua. S'ochtends vertrokken we eerst richting waitomo om the glowworm caves te bezoeken en die waren echt super mooi! Het was als een sterren hemel, alleen bewoog die sterren hemel nog al veel en hoopte we ook dat er geen op ons hoofd zou vallen. Hierna gingen we naar het agrodome waar ze demo's schapenscheren en schapendrijven geven. Dit was dus vooral een wel grappig tussenstop. Na deze 2 demo's gingen we op de tractor en kregen we een rondleiding over het terrein waar we foto's hebben gemaakt van koeien (want die hebben we natuurlijk niet in Nederland), hebben we schalen gevoerd en olijven- en kiwibomen gezien.

Als aller laatste gingen we naar Rotarua waar we eerst een Maori culture show kregen met Maori dans en zang. Dus we zagen erg veel grote ogen en tongen voorbij komen. Natuurlijk hebben ze ook nog de haka gedaan, the warrior dance van de Maori die ook wordt uitgevoerd door de All Blacks voordat ze gaan spelen. Voor de mensen die niet helemaal in de rugby zitten: de All Blacks is het nationale rugby team van New Zealand. Hierna gingen we naar de mudpools en geisers. Dat was hel tof om te zien, en gelukkig stonk het ook wat minder als ik van te voren had gedacht. Door de hitte en het sulfaat waren veel stenen groen en rood gekleurd en was het water was blauwer dan ik ooit had gezien. In de rest van de vrijdagen hebben we van het weer genoten en the art gallery bezocht, en vooral heel veel bijgekletst.

Doordat zo lang al alleen ben vergeet je hoe fijn het kan zijn om gewoon even je hart te luchten zonder dat er een halve wereld tussen zit. En dan niet bij zomaar iemand maar bij je beste vriendinnetje die al je dirty little secrets kent, en jij die van haar en elkaar begrijpt door alleen maar naar elkaar te kijken zonder wat te zeggen. De 10 dagen met Yvet gingen veel te snel voorbij en hadden nog wel wat langer mogen duren.

En zoals de mannen het gezegde hebben:" bro's before ho's", wil ik dit graag afsluiten met " chicks before d...." Nou ja je kunt wel raden wat daarop rijmt...

liza

Fijn dat er een bekende is geweest. Leuk om alle verhalen te lezen. Alvast heel veel plezier als Justin er is.

Groetjes van je schoonzus ;-)

Yvet

Ik vond het geweldig om je op te mogen zoeken. Was er echt aan toe je weer even te zien. Nu ga jij nog eventjes werken en dan lekker reizen girl! En daarna zetten we het bijkletsen (zonder die afstand) weer lekker voort. ?

Bionda

heerlijk om weer te lezen. De laatste loodjes... Werken en dan eindelijk reizen. Samen met Justin, nog een paar weekjes ???? veel plezier met jullie voorbereiding. Liefs mam xx

monique

Leuk om je verhalen zo te volgen. We kregen een moe maar heel vrolijk meisje terug. Vol met verhalen en hoe fijn ze het vond om je weer te zien en te knuffelen. Helemaal top. Geniet van je laatste werkweken en ga dan lekker genieten van het reizen. Lieve groetjes Ruud en Monique

marian

dank je voor je verhaal! fijn he dat er een bekende was echt super voor je! werk ze nog even en dan mmmmmm lieve groetjes van ons!!

oma

Hallo lieve Marjolijn, zoals altijd weer een heel leuk verhaal geschreven. Je krijgt het gevoel dat je er zelf ook een beetje bij bent. En wat leuk dat Yvet jou bezocht. Fijn om elkaar dan weer eens,,,,live,,,, te zien. En jullie hebben er samen van genoten, het weer, strand en de omgeving. Dat was wel weer even wennen toen ze wegging, denk ik zo. En een Valentijnsboeket van Justin, wat een romantische verrassing. Nou nog even en dan zien jullie elkaar weer. Heel veel plezier met alles wat je doet en wat is het toch bijzonder om zo bij te blijven,,,,,dikke kus oma en opa. dagdag xxx