Marjolijnvandermade.reismee.nl

Goodmorning Prime minister

eindelijk zijn alle feestdagen voorbij en zijn alle kiwi's weer begonnen met werken en zijn alle kinderen en studenten weer naar school. Mijn kerst heb ik net wat anders door gebracht dan dat ik dat normaal zou doen.

27/12/2014

tijdens de kerstdagen was het restaurant gesloten dus ben ik tijdens eerste kerstdag met een huisgenootjes vaan Devonport geweest en s'avonds heb ik lekker voor mezelf gekookt. Tweede kerstdag vieren ze hier niet echt en het heet dan ook anders, namelijk Boxing day. Ik ben op deze dag met een aantal collega's naar the Boxing Day Races geweest. het was super lekker weer en ondanks dat ik mezelf heb ondergedompeld in zonnebrand ben ik toch op m'n rug, voeten en hoofd verbrand. Ik ga dus maar een flesje aftersun kopen.

tijdens oud en nieuw wordt er vanaf de Sky Tower vuurwerk afgestoken en verder is vuurwerk verboden, net als drinken op public spots... Dat is welmaat anders dan in Nederland waar iedereen boven de 18 vuurwerk mag kopen en mocht je van wat zwaarder geschut houden dan ga je 'even de grens over'.

1/1/2015

tijdens oud en nieuw Heb ik zoals (bijna) alle jaren gewerkt. Het restaurant was vanaf 7 tot de jaarwisseling volgeboekt en om iets voor 12 stroomde het hele restaurant leeg zodat men het vuurwerk kon bekijken. Op dat moment hadden wij eindelijk even de tijd op tot rust te komen, elkaar een happy new year te wensen en een wel verdiend glaasje bubbels weg te nippen. Hierna hebben we snel het restaurant opgeruimd en gesloten en zat ik om 1 uur aan de na borrel. Dus dat was een prima oud en nieuw.

vandaag heb ik de Nederlandse oud en nieuw gevierd met m'n mams, die helemaal alleen thuis was SCHANDE!! Dus ik heb tot iets na 12en voor wat gezelligheid gezorgd. Verder ben ik samen met dezelfde huisgenoot waarmee ik 2e kerstdag heb doorgebracht naar The Hobbit geweest. Zij had nog een vriend van haar meegevraagd, prima zou je zeggen. Alleen bleek dat ze allebei geen van de eerder films hadden gezien, wat opzich wel handig is als je het laatste deel van een trilogie gaat bekijken. Dus ze vonden de film beiden dus niks, daarbij vond mijn huisgenootje de visuals van de film te heftig.... Seriously....?! Dus mevrouw heeft de halve film met haar telefoon lopen spelen of haar ogen dicht gehad.... Super annoying! Maar gelukkig vond ik de film wel leuk.

7/1/2015

3 januari was het weer tijd om aan het werk te gaan en heb ik in 3 dagen 6 diensten gedraaid met alle dagen topdrukte Het is hier momenteel het cruise seizoen dus dat betekend dat het hier wemelt van de amerikanen en Duitsers met dikke portemonnee's en enkele platinum amex credit cards, niet verkeerd dus. Door de drukte en vermoeidheid ga ik fouten maken en kan ik niet de service geven die ik wil geven en de gast ook verwacht... Zondag avond heeft dit zijn toppunt bereikt wanneer mijn duty manager bedacht om mijn wijk in een keer vol te gooien waardoor ik 7 a 8 tafels in een keer moest opstarten... Een redelijk/onmogelijke taak in je eentje. Deze avond is er dan ook voor het eerst in vijf jaar horeca ervaring een gast onder m'n neus weggelopen omdat het te lang duurde. Nadat deze drama avond voorbij was heb ik mijn duty manager dan ook verteld dat wat hij van mij vroeg onmogelijk was en daar gaf hij me ook gelijk in... Maar dat neemt niet weg dat er gewoon iemand bij me in weggelopen en hij niet even bedacht om mij te helpen.

Na deze dagen had ik door een switch van shifts met een collega lekker 3 dagen vrij. En aangezien ik geen zin had om deze door te bremgen in Auckland heb ik een scuba drive les geboekt in Bay of Islands bij North Dive. Dit gedeelte in nieuw zeeland ligt 5 uur rijden van auckland en uiteindelijk ben ik eindelijk aangekomen in mij. hostel in Kerikeri. Het hostel dat ik had geboekt heeft kericentral. Het is klein hostel waar voor mensen zitten voor longterm die in de omgeving fruit plukken. De eerste avond hebben we buiten gezeten en een drankje gedronken en kon ik eindelijk echt gerelaxen. Kerikeri is vrij rustig dus dat wat voor de verandering wel lekker dus ik ben weer helemaal zen. Woensdag ochtend werd ik opgehaald voor het duiken. Voordat de duik pret begon kreeg ik eerst een aantal safety filmpjes te zien... Safety for all. Hierna zijn we naar de haven gereden om vanuit daar uit te varen naar Deep Water Cove om daar te gaan duiken. Tijdens deze boottocht heb ik blue penguins gezien (ook wel dwerg pinguïns genoemd) ze zijn zo schattig!!. Na het aantrekken van mijn zeer zware pak met flessen en extra gewichten om me beneden te houden mocht ik letterlijk een sprong in het diepe maken. Het was GEWELDIG!! Ik heb allerlei vissen gezien van klein tot groot en alle kleuren, paars, blauw, bruin en er kwam zelfs een school yellow tails om en door ons heen zwemmen en ik heb zelfs twee echte mevrouw puft gezien (de SpongeBob generatie zal me begrijpen). Overal waar ik keek waren er vissen, echt geweldig. normaal gesproken zie je deze vissen alleen achter glas maar nu zijn ze zo dichtbij dat je ze praktisch kan aanrakeN en ze schieten ook niet weg als je er aan komt. Na twee keer duiken was het helaas voorbij en gingen we terug naar de haven en hebben we halverwege drie dolfijnem gezien die met sierlijke sprongen de boot achterlangs passeerde. Het was heerlijk op de boot, lekker op de rand zitten en staren naar de eilanden en de hemelblauwe zee die naar maagdelijk wit verschijnsels zodra het de rotsen raakt.

op de heen pret vertelde een van de duik instructeurs dat de naam Bay of Islands is gegeven door Thomas Cook die als eerste persoon voet aan land zetten. Hij heeft schijnbaar iets gezegd in de trant van "Look a Bay of islands" en zie hier de naam van deze regio. De eilanden in bay of islands zijn vernoemd naar de kapiteins van de vloot van Thomas Cook.

Morgen ga ik weer terug naar Auckland om vrijdag weer te werken, maar deze keer ben ik wel helemaal zen.

25/2/2015

in de afgelopen weken heb ik veel gewerkt en de weekenden had ik vooral nodig om bij te komen en om van het weer te genieten. Vorige week was het een drukke week met functions en verschillende sport wedstrijden. De donderdag ochtend begon al goed met een ontbijt function waarbij ik om 7 uur moest beginnen. En zoals de meeste weten ben ik echt geen ochtend mens... Echter bleek dit geen gewoon ontbij te zijn maar HET ontbijt met de prime minister van nieuw zeeland waarbij alle sponsoren van zijn campagne aanwezig waren. En aangezien de eigenaresse van het restaurant een van die sponsoren is werd dit ontbijt bij ons gehouden. Dus dat was wel bijzonder om deze nieuw Zeelandse Mark Ruitte te zien. Na een geslaagd ontbijt en een (eindeloze) speech van deze rechtse rakker konden we het restaursnt weer terug bouwen en zoals van ouds restaurantje spelen.

Misschien is het wel interessant om te vertellen wie nou eigenlijk de eigenaresse is van The Foodstore, dat isnMelijk Julie Christie. Bij sommige media fanaten zal er misschien een vaag lichtje gaan branden, maar deze vrouw is de oprichtzter, CEO, co-founder van eyeworks voordat dit in 2001 werd verkocht aan onze eigen Reinout Oerlemans. Dit heeft haar, samen met her verkopen van een aantal tv formats, en smak met geld opgeleverd. Maar who knew dat eyeworks eigenlijk uit nieuw zeeland komt....

Dezelfde avond heb ik met Anna afgesproken die ik heb ontmoet in mijn eerste dagen in het hostel heb ontmoet. Haar dagen op de boerderij en host family zitten erop en ze gaat nu met vrienden nog twee manden rondreizen in Australië. Het was wel fijn om even met iemand te praten die ook rondreist en de dingen die je meemaakt, voelt, dingen die je mist en dan weet je ook meteen dat jij niet de enige bent die zich weleens alleen voelt of gewoon de behoeft aan een knuffel.

Het weekend van het heel druk in Auckland want het was een groot sport weekend met The Nines (rugby wedstrijd), de finale van the superbowls en de asia cup waar australie in de finale stond. Zaterdag avond, tijdens de finale van the superbowls, heb ik geholpen achter de bar en heb ik cocktails gemaakt... Jaja... Dat kan ik dus helemaal niet maar met een uitschreven lijst heb ik toch een aantal espresso martinis kunnen maken. Dus ik ben best wel een beetje trots aangezien ik nog nooit achter een bar heb gestaan :) na deze week was/ben ik helemaal gesloopt en heb ik 4 dagen dubbele diensten gedraaid en vonden mijn knieën het niet zo leuk dat ik de eerste dag van mijn weekend ook nog ging hardlopen... En dat heb ik geweten

en........ Volgende week zaterdag komt mijn aller beste vriendinnetje!!! Jeeeeej!! En ander halve maand komt eindelijk de aller mooiste man aan in Auckland!! Dus ik ben al begonnen met aftellen, kruisjes op de kalender en cirkels on THE days

see ya ;)

Reacties

Reacties

oma

Hai Marjolijn, wat is het toch altijd leuk om je verhalen te lezen. Je schrijft ook heel leuk. Het is hier vandaag Valentijnsdag. wordt dat daar ook gevierd. Wat leuk dat je vriendinnetje komt,,,,super. Ja en dan nog even wachten op de mooiste man. De tijd gaat wel snel hoor. Dikke kus oma en opa en we volgen je hoor!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active